قیمت آبگرمکن دیواری

نمایندگی فروش بوتان

قیمت آبگرمکن دیواری

۳ بازديد

بطور کلی آبگرمکن بوتان دستگاهی است که آب گرم مورد نیاز خانه و ساختمان و حتی مکان های صنعتی را فراهم می کند. اینکه یک آبگرمکن چطور این کار را انجام می دهد به نوع آن و نحوه کارکردش بستگی دارد. مثلا اگر بخواهند آب گرم مورد نیاز شرکت های صنعتی را تولید کنند، باید نوع خاص این دستگاه که بخار فوق داغ تولید می کند، استفاده شود. نکته مهمی که در انتخاب این وسیله باید مد نظر قرار بگیرد، کاربرد آن در محل مربوطه و حجم آب گرمی است که باید تولید نماید.

 

آبگرمکن دیواری چیست؟

قیمت آبگرمکن دیواری که با نام آبگرمکن بوتان بدون مخزن هم شناخته می‌شود، وظیفه گرم کردن آبی که از طریق لوله‌های آب به خانه منتقل شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد را بر عهده دارد. شیوه کار کردن این آبگرمکن ها به این صورت هست که آب سرد وارد آبگرمکن می‌شود و از کویل یا لوله‌های فلزی که داخل آبگرمکن قرار دارد عبور می‌کند.

دراین‌بین مشعل گازی که در زیر لوله‌ها قرار دارد، با گرمایی که شعله آن تولید می‌کند لوله‌ها را گرم کرده و درنتیجه دمای آب درون لوله‌ها نیز بالا می‌رود. در بعضی مدل‌ها هم کویل توسط انرژی الکتریکی داغ شده و آب را گرم می‌کند.

برخلاف آبگرمکن های سنتی که دارای مخزنی بزرگ برای نگهداری آب هستند، آب گرمکن های دیواری آب را در درون خود ذخیره نمی‌کنند بلکه بلافاصله بعدازآن که شیر آب را باز کردید آب جریان یافته از لوله‌ها را در همان لحظه گرم می‌کنند.

 

4

 

انواع آبگرمکن بوتان :

آبگرمکن برقی دیواری:

حال که تا اینجای مقاله با موضوع آبگرمکن دیواری بوتان چیست آشنا شده اید بهتر است شما را با انوع آبگرمکن آشنا کنیم: نوع دیگر آبگرمکن ها، آبگرمکن های برقی هستند که به جای استفاده از سوخت برای گرم کردن آب، از برق استفاده می کنند. این نوع آبگرمکن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد زیرا باعث بالا رفتن قبض برق شما می شود.

 

آبگرمکن نفتی:

یکی از آبگرمکن های قدیمی، ابگرمکن های نفتی می باشد. این آبگرمکن ها آب را از طریق حرارت ناشی از نفت داغ می کنند.

 

آبگرمکن کویلی:

آبگرمکن های کویلی یک نوع آبگرمکن غیر مستقیم بوده است و دارای پمپ می باشد. این دستگاه به صورت اتوماتیک با رسیدن آب به دمای مورد نظر، پمپ را قطع می کند.

 

آبگرمکن گازی:

یکی دیگر از انواع آبگرمکن ها، آبگرمن های گازی می باشد. این نوع آبگرمکن ها با گاز کپسولی یا گاز شهری کار می کنند.

 

آبگرمکن دوجداره:

آبگرمکن های دوجداره، غیرمستقیم در گرم کردن آب تاثیر دارند، به این صورت که بیرون آن ها عایق شده است و از هدر رفتن گرما جلوگیری می کند.

 

انواع آبگرمکن :

 

آبگرمکن خورشیدی (آبگرمکن خورشیدی چیست):

همانطور که از نام این آبگرمکن ها مشخص است از خورشید برای گرم کردن آب استفاده می کنند. این آبگرمکن ها روی سقف خانه نصب شده و دارای یک صفحه صاف برای جذب نور و گرمای خورشید دارند.

 

آبگرمکن بدون مخزن:

آبگرمکن های بدون مخزن به دلیل نداشتن مخزن، از فضای کمتری را اشغال می کنند. این نوع آبگرمکن ها، آب گرم را به صورت آنی تولید می کنند و از طریق لوله کشی ها به محل مصرف می رسد. حال که با موضوع آبگرمکن دیواری چیست آشنا شده اید می توانید برای خرید آبگرمکن دیواری به سایت ایران بوتان مراجعه نماید.

 

آبگرمکن مخزنی:

آبگرمکن های مخزنی همانطور که از نامشان پیداست برای ذخیره آب مخزنی دارند. این نوع آبگرمکن یکی از رایج ترین آبگرمکن ها می باشد. این نوع آبگرمکن طول عمر خوبی دارد و یک نوع ارزان قیمت آبگرمکن در بازار می باشد.

 

آبگرمکن هیبریدی:

یکی از بروز ترین آبگرمکن ها، این نوع می باشند که برای گرم کردن آب، از دمای محیط استفاده می کنند. در ادامه مقاله آبگرمکن دیواری بوتان چیست با ما همراه باشید.

 

 

آبگرمکن نفتی چطور کار می کند؟

منبع تولید انرژی در این نوع نفت است. نفت بعد از اینکه از کاربراتور عبور کرد با کمک یک لوله هایی که به لوله های رابط معروف هستند به اجاق یا فضای احتراف منتقل خواهد شد و در فضای اجاق با استفاده از هوایی که از یک روزنه وارد اجاق می شود، نفت شروع به سوختن کرده و حرارت و انرژی تولید می کند. گرمایی که از سوختن نفت ایجاد می شود آب را گرم خواهد کرد و میزان سوختی که برای این کار لازم است توسط کاربراتور تعیین می شود. این نوع آبگرمکن دودکش داشته و گازهای ناشی از سوختن نفت باید از طریق دودکش خارج شوند.

 

آبگرمکن گازی چطور کار می کند؟

در این نوع دستگاه منبع سوخت و تولید انرژی گاز است و این گاز می تواند گاز شهری و یا کپسول باشد. مهمترین جز در آبگرمکن گازی ترموستات است که اگر درست کار نکند دما و فشار داخل دستگاه افزایش پیدا خواهد کرد و برای همین منظور یک شیر اطمینان داخل دستگاه تعبیه شده و در اثر بروز یک چنین مشکلی شیر اطمینان فشار را متعادل می کند. شیر پیلوت در آبگرمکن گازی باعث روشن ماندن شعله کوچک شده و اگر این شیر نباشد فضای داخل آبگرمکن با گاز پر می شود و احتمال انفجار داخل آن وجود خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.