علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ علت روشن ماندن شعله آبگرمکن دیواری بوتان

۴ بازديد

 

علت خاموش نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟ یکی از مشکلات رایجی که برای آبگرمکن‌ها به وجود می‌آید، خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب است. شاید تابه‌حال به این موضوع دقت نکرده باشید، اما ممکن است آبگرمکن شما، با تأخیر خیلی زیادی خاموش شود. این موضوع یک اشکال فنی رایج است که می‌تواند برای هر آبگرمکن و پکیجی پیش بیاید. در ادامه این مقاله از بوتان با ما باشید تا راه حل و علت این مشکل را به شما بگوییم.

دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب

آیا شما هم متوجه شده‌اید که پس از بستن شیر آب گرم مصرفی، آبگرمکن منزلتان خیلی با تأخیر خاموش می‌شود؟ به دنبال علت این مشکل رایج هستید؟ مهم‌ترین دلایل خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب عبارتند از:

 

گرفتگی لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته

یکی از دلایل خاموش نشدن آب‌گرم‌کن بعد از بستن آب، گرفتگی لوله‌های دستگاه یا شیر احتراق آهسته است. برای رفع این مشکل، تعمیرکار باید لوله‌ها، زانویی و شیپوره آبگرمکن را جرم‌گیری کند.

خرابی اورینگ میله سوپاپ آب

خرابی اورینگ میله سوپاپ آب نیز می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. برای رفع دلایل خاموش نشدن آبگرمکن و پکیج بوتان بعد از بستن آب در این حالت، باید اورینگ میله سوپاپ آب، توسط تعمیرکار تعویض شود.

 

خراب بودن سوپاپ خروجی آب

ممکن است آبگرمکن به علت خراب بودن سوپاپ خروجی آب، دچار اشکال فنی شده باشد. برای رفع مشکل خراب بودن سوپاپ، باید سوپاپ پلاستیکی خروجی را تعویض کنید. خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب، موجب هدر رفتن انرژی و افزایش گاز مصرفی می‌شود.

 

خرابی سوپاپ اصلی گاز

گاهی ممکن است خراب بودن سوپاپ اصلی گاز علت خاموش نشدن آبگرمکن بوتان بعد از بستن آب باشد. برای رفع این مشکل هم باید سوپاپ اصلی گاز را تعویض کنید.

 

خراب‌شدن فنر سوپاپ اصلی گاز

امکان دارد که از بین ‌رفتن خاصیت فنری سوپاپ اصلی گاز، علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب باشد که برای رفع آن، باید فنر سوپاپ گاز را تعویض کنید.

 

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز

خراب بودن اورینگ میله سوپاپ گاز هم می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی باشد. برای رفع این مشکل، باید اورینگ میله سوپاپ گاز تعویض شود. این اقدامات نیاز به تخصص دارد. توصیه می‌کنیم برای بررسی دلایل این مشکل، از  تعمیرکار مجرب تعمیر پکیج بوتان کمک بگیرید.

 

تنظیم نبودن فشار آبگرمکن

احتمال دارد به علت تنظیم نبودن فشار آبگرمکن، این مشکل به وجود آمده باشد. تعمیرکار آبگرمکن می‌تواند با تنظیم فشار، مشکل را حل کند.

 

وقتی مشعل آبگرمکن خاموش نمی‌شود باید چکار کرد؟

معمولا فکرکردن به سیستم‌های گرمایشی قیمت پکیج بوتان برای خانه 100 متری، ما را یاد کوره میندازد. خاموش نشدن مشعل آبگرمکن دلایل بسیار زیادی دارد. اما عمده‌ترین علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن، وجود ایراد در ترموستات است.

بررسی ترموستات: اگر ترموستات شما با باتری کار می‌کند پس اول کار مطمئن شوید که نیروی باتری‌اش روبه اتمام نیست و نیاز به تعویض ندارد. اگر ترموستات متصل به برق خانه است آن را قطع کنید. تنظیماتش را خاموش کنید.

درصورت نداشتن کلید خاموش ترموستات باید چه کنیم؟ ساده‌ترین راهکار برای حل مشکل چیست؟ این‌که ترموستات را چند درجه سانتی‌گراد پایین‌تر از دمای فعلی اتاقتان تنظیم کنید. اگر سیستم گرمایشی هم‌چنان کار می‌کند باید گرما را خاموش کنید. اگر دستگاه خاموش نشد باید برق همه سیستم را قطع کنید.

 

 علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن چیست؟

خاموش نشدن سیستم گرمایشی می‌تواند متعدد باشد.

ترموستات خراب: ترموستات خراب قیمت رادیاتور بوتان را می‌توان به‌راحتی تعمیر کرد. علاوه بر آن سیم‌کشی معیوب، سوئیچ خراب و حتی سنسور گرمایش خراب را نیز می‌توان ترمیم و تعمیرکرد. اگر ترموستات شما قابل تعمیر نبود نگران نشوید. چون به‌راحتی تمام می‌توانید آن را تعویض کنید. مخصوصا امروزه که با پیشرفت تکنولوژی و ترموستات‌ها، گزینه‌های جدید زیادی برای شما در دسترس است.

کنترل کننده اولیه آسیب دیده: علت خاموش نشدن مشعل آبگرمکن می‌تواند به‌خاطر ترموستات بد نیز نباشد. نگاهی به مکان واحد گرمایش بیندازید. معمولا وقتی که سیستم گرمایشی خاموش نمی‌‌شود، مشکل از کنترل‌کننده اولیه است. اما اگر مشکل از کنترل کننده اولیه نیز نبود، باید مشکل مکانیکی سیستم را پیدا کنید و آن را تعمیر کنید.

 

 هزینه تعمیر آبگرمکن وقتی که مشعل آن مشکل دارد چقدر است؟

برآورد کردن هزینه تعمیر و قیمت آبگرمکن دیواری را نمی‌توان به‌طور دقیق بیان کرد. اگر آبگرمکن شما پس از بستن آب خاموش نمی‌شود باید با یک کارشناس تماس بگیرید و مشکل را بیان کنید. کارشناسان می‌توانند علت خاموش نشدن آبگرمکن بعد از بستن آب را سریعا پیدا کنند و تعمیرش کنند. قیمت انجام تعمیر آبگرمکن بسته به مشکلی که دارد متفاوت خواهد بود و نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن ارائه کرد.

 

https://medium.com/@butanco.1400/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D8%B9%D9%84%D9%87-%D8%A2%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86-52e36f6ae65


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.