نحوه هواگیری پکیج بوتان ، هواگیری پکیج

۳ بازديد

 

 

هواگیری پکیج بوتان کاری بسیار ساده و راحت است اما فواید بسیار زیادی برای ما دارد. یکی از مهمترین وسیله های مورد نیاز خانه وسیله های گرمایشی است که پکیج ها یکی از آنهاست. با مراقبت درست از پکیج بوتان می توانید عمر مصرف این پکیج با کیفیت بالا ببرید. این پکیج ها با صرفه ی اقتصادی و مصرف کم یکی از بهترین گزینه های پکیج هستند. با بوتانو همراه باشید.

 

چه زمان پکیج بوتان را هواگیری کنیم؟

وجود هوا در رادیاتور‌ها باعث می‌شود در هنگام شروع فصل سرما، متوجه شوید که قسمتی از پکیج سرد و بخش دیگر آن گرم شده است. این اختلال دما را باید به حساب اینکه، دستگاه شما نیاز به هواگیری دارد بگذارید.

اگر چند وقتی است که متوجه شده‌اید، آب گرم فشار مناسبی ندارد، یا اصلا آب گرم نمی‌شود و از لوله‌های درون پکیج سروصدای زیادی می‌آید، باید پکیج بوتان را هواگیری کنید.

عوامل دیگری نیز، در به جلو انداختن زمان هواگیری پکیج بوتان موثر هستند. عواملی همچون مدت زمان کارکرد پکیج و میزان ارتفاع منزل شما از زمین.
زیرا در برخی از خانه‌ها، که لوله کشی آب از پایین به بالا است، فشار آب در طبقات بالاتر کمتر بوده و میزان آب در رادیاتور پنلی از حد استاندارد کمتر است. این موضوع باعث می‌شود، دستگاه نیاز به هواگیری پیدا کند.

یک نشانه خاص دیگر برای هواگیری پکیج، کاهش فشار دستگاه است. به عقربه فشار پکیج نگاه کنید، اگر عقربه زیر یک را نشان می‌دهد باید برای هواگیری آن اقدام کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که، با افت فشار پکیج دستگاه خود به خود خاموش خواهد شد. زیرا کمبود آب، در مسیر گرمایشی وجود دارد. خاموشی پکیج در هنگام افت فشار، به وسیله قطعه پرشر سوئیچ آب رخ خواهد داد. زیرا در صورت کمبود آب در دستگاه، امکان آسیب به قطعات داخلی وجود دارد.

چرا باید هواگیری پکیج انجام شود؟

دلایل زیر از جمله مهم ترین موارد هواگیری شوفاژ است:

  • احتمالا تجربه روبه رو شدن با چنین موقعیتی را داشته اید که با روشن شدن پکیج و جریان آب در لوله، رادیاتور یا شوفاژ همچنان سرد یا بخشی از آن سرد و نیمه دیگر گرم است.
  • زمانی است که متوجه فشار پایین آب گرم می شوید یا اینکه اصلا آب گرم ندارید؛ صدای پیچیده شده درون لوله های رادیاتور به شما میگوید که باید هرچه زودتر هوای درون دستگاه را تخلیه کنید.
  • استفاده طولانی مدت از پکیج و رادیاتور ها؛ درواقع نشانه این است که عمر مفید سیستم شما رو به پایان است.
  • اختلاف ارتفاع بنا با زمین؛ این اتفاق در آپارتمان ها می افتد که به دلیل اختلاف سطح لوله کشی آب از پایین به بالا است. وقتی فشار آب برای طبقات بالاتر کم باشد، قاعدتا میزان آب مورد نیاز رادیاتور هم پایین تر از حد استاندارد می شود.
  • افت فشار bar؛ ممکن است به دلیل کاهش فشار آبگرمکن بوتان، دستگاه به تخلیه هوا نیاز داشته باشد ( این مورد را در ادامه مقاله بیشتر توضیح می دهیم).

 

صفر تا صد هواگیری پکیج دیواری بوتان

گاهی اوقات در فصل زمستان متوجه می شویم که شوفاژها به یکنواخت گرم نمی شوند. قسمت پایینی شوفاژ ها گرم و بخش بالایی آن ها سرد است و یا بالعکس. هواگیری پکیج بوتان تنها راهی است که می تواند موجب عملکرد صحیح دستگاه شود. با هواگیری مسیر آب گرم رادیاتور پنلی بوتان باز شده که به شرح زیر می باشد:

  • برای شروع کار ابتدا پکیج را بر روی حالت زمستان و یا گرم کردن قرار دهید.
  • شیر هواگیری رادیاتور که در قسمت بالا قرار دارد را به همراه آچار باز کنید.
  • حال هوا به همراه مقداری آب خارج می شود.
  • زمانی که دیگر صدایی از پکیج نشنیدید، شیر را به خوبی سفت کنید.
  • هنگامی که به هواگیری پکیج بوتان می پردازید، ممکن است با پایین آمدن فشار روبرو گردید.
  • برای بالا بردن آن شیر مشکی رنگ زیر پکیج را باز کنید تا فشار به آرامی بالا رفته و بیشتر از 2 بار نیز نشود.
  • بعد از اینکه فشار دستگاه به میزان معینی رسید، شیر را ببندید.
  • حال هواگیری شما با موفقیت به انجام رسید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.