دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج

۲ بازديد

هیچ‌چیز به‌اندازه دوش گرفتن با آب سرد آن‌هم در یک‌هوای سرد زمستانی نمی‌تواند حالمان را خراب کند. اگر شما با مشکل گرم نشدن آب پکیج بوتان مواجه شده‌اید، بهتر است که برای خرابی پکیجتان اقدامی را انجام دهید. امروزه استفاده از پکیج به‌عنوان یک وسیله گرمایشی به دلیل صرف عملکرد عالی آن بسیار فراوان یافته است. باوجود کوچک‌ترین عیب در پکیج، باعث بروز مشکل در عملکرد عادی این دستگاه خواهد شد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات گزارش‌شده توسط افراد، گرم نشدن آب رادیاتور پکیج است. گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. بعضی از دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج نیاز به عیب‌یابی و تعمیر پکیج توسط تکنسین حرفه‌ای و باتجربه دارد. در ادامه این مطلب، دلایل اصلی گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج را برای شما شرح خواهیم داد.

 

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج

دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج می توانند بسیار متنوع باشند، به حدی که شاید تنها با حضور و تخصص مجری تعمیرکار پکیج بتوانیم علت اصلی گرم نشدن رادیاتورها را شناسایی کنیم.

ما در این قسمت قصد داریم تا به معرفی تمام دلایلی بپردازیم که باعث گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ می شوند، اما در ادامه همین مطلب به بررسی جزئی تر هر کدام از این دلایل می پردازیم و در نهایت راه حل هر یک را بیان می کنیم:

  • کم بودن فشار گاز
  • دبی بیش‌ازحد آب ورودی
  • فاصله زیاد پکیج تا حمام
  • باز کردن دو شیر هم‌زمان
  • NTC مصرفی
  • بای پاس
  • شیر موتوری
  • دیافراگم و محدودکننده در مدل‌های قدیم
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه

البته درصورتی‌که مبدل ثانویه رسوب داشته باشد مهم‌ترین مشکل شما نوسان دمای آب مصرفی خواهد بود.

 

دلایل گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج

 

 

 

 

بررسی دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج

 

بسته بودن شیرهای بالا و پایین پکیج رادیاتورها

دو عدد شیر بر روی قسمت‌های بالایی و پایینی رادیاتور پنلی بوتان قرارگرفته است که ممکن است پس از نصب باز نشده باشد ممکن است یکی از دلیل‌های گرم نشدن آب رادیاتور پکیج باشد. برای بازنمودن شیر بالای رادیاتور که به شیر رفت نیز معروف است باید شیر را در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود تا شیرهای رفت رادیاتور باز شود. هم‌چنین برای بازنمودن شیر پایین یا همان شیر برگشت کافی است پس از برداشتن درپوش شیر، با کمک آچار آلن شیر را در جهت چپ به‌اندازه کافی چر خوانده تا شیر پایین هم باز شود.

 

بسته بودن شیرهای بالا و پایین پکیج رادیاتورها

 

خرابی شیر سه‌طرفه موتوری

توجه داشته باشید که پکیج تک مبدل، شیر سه‌طرفه موتوری ندارد. معمولاً در پکیج دو مبدل، اگر شیر سه‌طرفه گیر معیوب شده باشد و به‌درستی باز و بسته نشود، حتی اگر مشعل هم شعله بگیرد، به دلیل اینکه آب گرم وارد مبدل ثانویه نخواهد شد، و آب پکیج گرم نخواهد شد و همین می‌تواند علت گرم نشدن آب پکیج باشد

در پکیج‌های دو مبدل به‌منظور هدایت آب با دمای بالا به سمت آب مصرفی و لیست قیمت رادیاتور پره ای بوتان از شیر سه‌طرفه موتوری استفاده خواهد شد... خرابی شیر موتوری به دلیل آبریزی مغزی محرک باعث عدم دریافت دستور بالا بردن دمای آب توسط برد شده و مسیر رادیاتور بسته می‌شود و آب به سمت مبدل ثانویه حرکت نمی‌کند و درنتیجه آب پکیج گرم نخواهد شد.

شیرهای سه‌طرفه موتوری در دو نوع پلاستیکی و برنجی در بازار وجود دارد. مزیت شیر سه‌طرفه موتوری پلاستیکی رسوب پذیری کمتر و مزیت شیر برنجی استحکام بیشتر آن است. زمانی که تشخیص دادید که شیر سه‌طرفه موتوری معیوب بوده، پس از مطمئن شدن از برق 220 ولت Ac، پکیج را در حالت زمستانه قرار داده و سپس با باز کردن محرک شیر موتوری آب گرم را بازکنید. اگر زبانه‌های آن به‌خوبی کار نکند مطمئن باشید که شیر سه‌طرفه ورودی خراب‌شده است.

 

آشغال گرفتن و کثیفی توری

توری صافی برگشت قبل از ورود شیلنگ‌ها به دیوار برای جلوگیری از ورود شن ریزه‌های معلق و رسوبات موجود در آب قرار داده‌شده است. درصورتی‌که توری صافی آشغال گرفته باشد، از عبور آب جلوگیری کرده و باوجود بالا رفتن دما، خطای عدم گردش آب بر روی دستگاه مشاهده خواهد شد و درنتیجه آب رادیاتورهای پکیج گرم نخواهد شد. برای برطرف کردن مشکل گرم نشدن آب رادیاتور پکیج بوتان ناشی از کثیف بودن توری، فقط لازم است پس از تخلیه آب پکیج و رساندن فشار آب به صفر، به کمک آچارفرانسه سر صافی را بازکرده و توری را کامل تمیز کنید.

 

جرم و رسوب داخل رادیاتورها

جمع شدن ذرات شن و ماسه در کف رادیاتورها باعث اختلال در مسیر گردش آب و درنتیجه گرم نشدن آب رادیاتورهای پکیج خواهد شد. جرم گرفتن و ایجاد رسوب در لوله‌ها رادیاتور و رسوب زدایی پکیج گرمایشی به دلیل سختی آب به وجود آمده و باعث کاهش فشار آب‌شده است. برای از بین بردن رسوبات لازم است تکنسین تعمیر پکیج اقدام به تمیز کردن لوله‌ها با محلول‌های مخصوص جرم‌گیری این مشکل را برطرف کند. دقت داشته باشید که شستشو با اسید و محلول‌های جرم‌گیری بی‌کیفیت باعث آسیب دیدن جدی به رادیاتور پکیج شود.

 

 

خرابی سنسور دما یا NTC

هدف قطعه سنسور دما یا NTC در رادیاتور پکیج، تشخیص دمای آب خواهد بود. کارکرد این قطعه بدین‌صورت است که اگر سنسور دما تشخیص داده باشد که دمای آب اندازه‌گیری شده از میزان تنظیم‌شده کمتر است، پکیج بلافاصله روشن خواهد شد و دمای آب افزایش پیدا خواهد کرد. حال اگر سنسور دما یا NTC به دلایل گوناگونی دچار اشکال خواهد شد، اطلاعات صحیح به برد الکترونیکی دستگاه انتقال داده نشده و سیستم پکیج بر اساس اطلاعات غلط، آب را گرم تشخیص داده و پکیج روشن نمی‌شود. پس در صورت معیوب بودن سنسور دما نمی‌توان انتظار گرم شدن آب رادیاتورها را داشت.

 

فلوسوئیچ یا فلومتر

وظیفه فلوسوئیچ در قیمت آبگرمکن بوتان در نمایندگی، تشخیص باز و بسته شدن آب گرم مصرفی می‌باشد. اگر فلومتر در وضعیت فعال قرار داشته باشد، در صورت بسته بودن آب گرم هم دستگاه به‌اشتباه تشخیص بازماندن آب را انتقال خواهد داد در این حالت با مشاهده چشمک زدن یک علامت مانند شیر آب بر روی صفحه‌نمایش، خطای عملکرد غلط فلومتر را نشان می‌دهد و متوجه خواهیم شد که گرم نشدن آب رادیاتور پکیج به دلیل خرابی فلوسوئیچ است.

برای مطمئن شدن از معیوب بودن قطعه فلومتر فقط لازم است یک تعمیرکار حرفه‌ای و کار بلد پکیج، سیم‌های آن را اتصال کوتاه کرده و در صورت روشن شدن پکیج، متوجه خرابی فلوسوئیچ خواهیم شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.